Lägga på ett kol?

Så snart kanske har jag fått ihop ett vettigt arbets-schema? Om jag ahr tur och kan hålla mig ifrån att säga nej så kommer det så ut så här.
Måndag, onsdag och fredag BUTIKEN 10-18
Tisdag och Torsdag BUTIKEN 14-18
Lördag och söndag (varannan helg) 07:30 - (antingen 15:30 eller 21:30, Någonstans där emellan =P)

Läste nyss på Aftonbladet om Anna Book, Hon har ju gjort en sådan där Gastric bypass som jag själv. Och nu ska hon visst ta sista ruschen och gå ner 10-12 kilo var det tror jag? Hur lång var hon 155 cm? Skulle ner på 58-60 (målvikt har hon satt upp visst som 56)kg. helt sjuk, fast är hon inte så lång så är det väl inte så farligt? Tänker på mig själv, vad väger jag nu 70-72, och jag är 169 cm. Ska jag kanske lägga på ett kol och försöka hamna på 62-65? Jag vet inte? Blir galen, Känner att jag kan äta grymt mycket mer nu än vad jag kunde i början (har jag börjat töja på magsäcken) vill verkligen inte hamna i den situationen jag var i förut! Har inte tappat kontrollen som tur är, visst jag märker skillnaden, men jag tränar, och det gör jag regelbundet, nu när jag jobbar som jag gör så hinner jag åtminstonde med 2-3 träningspass i veckan, oftast 2 vattengympa-pass och ett jogging-pass ute själv (ca 30-35 minuter) Det borde väl räcka för att hålla vikten stabil? Men måste kanske skära ner på maten lite om jag ska upnå önskad vikt? Ska försöka iaf, vore kul att testa.

Något jag även märkt är att jag nu för tiden kan dricka till maten, det kunde jag inte så mycket tidigare, men nu kan jag det? Ännu ett tecken på att den är ut-töjd? Eller är det så det ska vara för nu ska man börja leva som normalt?
Ska fråga min doktor lite mer så slipper jag bolla så mycket här, ni kan säkert inte ge mig så mycket råd ändå =P


Kommentarer
Postat av: carl åhren

men mat är så så gott! bättre att köra hårdare fettförbrännande övningar då som tex spinning eller KiBox på friskis å äta gott imo ^^

2009-09-28 @ 23:02:38
Postat av: Mia

Man äter ju mer när man tränar, eller är jag ute och cyklar nu? :P

2009-09-29 @ 14:36:13
URL: http://miaed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cuta bort mer av kolhydraterna i stället,och lägg till mera protein.

Minska/ta bort det extra tillsatta saltet också.

Dessa saker kommer tex få dig att inte binda på dig lika mycket vätska.

Muskler bränner även mer fett än kroppen själv klarar av.

Så styrke träning kan även det vara ett alt, dock med fler reps och lättare vikter.

2009-10-05 @ 20:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0