Uppskattning

Ska försöka börja uppskatta mina kära föräldrar mer än vad jag gör. Vet att jag är urusel på att visa och säga att jag älskar dem. Men i min familj är det inte riktigt stilen att säga rakt ut att man älskar dig. Vet inte varför, inte typiskt svenskt kanske? Tror man fått uppfattningen om att man ska säga sånt till sina nära och kära och speciellt familj via alla dess amerikanska serier och filmer. Nej tror faktiskt inte det är typiskt svenskt att säga jag älskar dig hit och dit, och speciellt inte så mycket i familjen så ofta.


Men åter till mitt babblande om uppskattning om föräldrar. Jag är lyckligt lottad, är snart 22 ÅR!!! Bor fortfarande hemma jobbar jätte lite, men ändå får jag god mat (visserligen oftast kall eftersom de äter tidigare) men väldigt väldigt väldigt god mat oftast. Självklart finns de mat jag inte gillar som min pappa ibland lagar, men då får jag göra annat eller bara svälja och le det är ju trotts allt bara näring =P.


Har jag fått något vettigt utav detta inlägg? Nej inte så värst, bara min egna reflektion om att jag ska uppskatta min fader och moder mer. Det ska vi alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0