Mörkare tider

Ja idag är det då den berömda Midsommarafton, vi Svenska är allt lite roliga som firar just denna dag. Men är glad att ska det vara någon tradition vi följer så är det denna. JAG ÄLSKAR SOMMAREN! Men vad är dett för sommar? regn, regn och åter regn... suck. I och emd denna roliga högtid går vi ju också mot mörkare tider, det tar ju i och för sig någon månad innan det märks, men när det väl blir höst/vinter så sitter man där och det mesta av dygnet är KOLSVART!!!! Jag älskar solen, den ger mig energi jag annars inte har. Jag har mer energi nu pga regelbunden träning, hoppas på att lite mer jobb kan göra mig mer sysslosatt, men mörker är inget jag ser fram emot ändå =(

Hur ska eran Midsommarafton firas då?

Själv ska jag hem till en vän, lite knytkalas, ska sätta igång med att göra färdigt jordgubbstårtan jag ska ha med mig =). Jordgubbstårta är ett måste på Midsommarafton?! Eller? I alla fall skippar jag snappsen och kanske sillen. Men lite cider och ost får man nog i sig. Blir en relativt tidig kväll ikväll har jag bestämt, ska ju upp och jobba imorgon bitti, börjar 07:30 så senast kl 23 ska Emelie vara i säng.

Hoppas eran dag och helg bli fin trotts det oroväckande vädret och väldigt tråkiga vädret vi verkar få...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0