Pengar

Är något jag aldrig och kommer nog aldrig ha i överflöd heller. Min familj är inte rik, vi har aldrig åkt utomlands på semester. Men däremot har vi när jag var liten åkt runt i Sverige och campat, vi har till och med varit upp fram till ca 15 års ålder varje vinter i någon skidort. Det vart aldrig någon lyx lyx, men lite relax ifrån vardagen och tänka på annat. Det uppskattar jag stort. Samma sak när det gäller saker. Har aldrig fått riktigt de dyraste sakerna vid födelsedagar eller julklappar osv. Visst när man var lite vart man lite besviken, men ville ju just ha den saken men fick någonting annat kanske. Men oftast så gick släkten ihop och man fick ungefär det man ville ha. Har jag för mig. Jag och mitt dåliga minne.


Jag är även en sådan som inte skäms eller tycker det är dåligt att köpa begagnade saker, varför ska inte det kunnas användas om det ändå inte är något fel på saken? Varför kasta, eller köpa nytt bara för att? När det är billigare mer ekonomiskare att köpa begagnat som ändå fungerar lika bra?  


Snart bär det av till en arbetskamrat, eller ska vara där efter 15 typ, men hemlaga sushi kan bli spännande. Och sen när man kommer hem blir det troligtvis lite the sims spelande på playstation 2. YEAH!


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag saknar dig, varför hördes vi inte som vi sa inför helgen?



love u lifetime.

2009-01-26 @ 19:43:31
URL: http://blankagolv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0