Vad vet jag

Vet inte vad jag ska skriva om, mitt liv är upp och ner. Precis som alla andras liv. Biland är det bra ibland mindre bra. Ibland till och med botten! Varför utskiljer jag med från andra. Jag är egocentrisk! Ibland kan folk man tycker om få en att må så dåligt, och ibland får dem en att lyftas till skyarna och bara må så jävla bra. Men jag kan hålla med om att jag kan vara lite egocentrisk ibland, tänka utifrån bara mig, glömma att andra kan bli skadade eller tar illa vid sig. Har nog varit den som brytt mig om vad folk tycker och tänker ända sen barnsben, men nu gör jag någon slagas tonårsrevolt. Inte medvetet, men kanske kan man inte leva hela sitt liv med att behaga andra, man måste ju trotts alla kunna står på egna ben, lite på sig själv 100% innan man kan lite på någon annan lika mycket.


Jag ska inte sticka under stolen med att jag blivit sårad, inte en gång, inte två. Vet inte hur många gånger, vill inte räkna, men vem har inte blivit sårad? Men på grund av min godtrohet som jag haft har jag kanske tagit större skada och därför blivit så egocentrisk. Fast ska inte säga att jag är helt egocentrisk, älskar de vänner jag har och de som står mig när vill jag verkligen det bästa för! Men kan inte i slutändan bara leva med sig själv och av sig själv. Vi människor är ett flockdjur. Jag behöver andra, men ge mig tid. Låt mig få växa, hämma mig inte. Vem vill egentligen någon annan ont? Varför är hämnd ett sådant begär?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0