Ingen

Idag blir det inget utlägg om boken gruppsykologi. (Tack goda gud säger ni då.) Haha. Men däremot har jag haft konfirmander idag så självklart snurrar hjärnan om GUD. Hen har alltid varit en viktig del av mitt liv. Jag väljer att kalla GUD hen istället för han/hon när jag påminner mig själv. Vill inte att GUD ska ha ett specifikt kön, hen är båda, därför finns vi, för att vi själva ska skapa hen. Han och hon blir hen.


Alla för tro, alla får inte tro. Alla gör som dom själva vill, men ingen, då menar jag ingen kan ta ifrån mig det jag tror. Ingen får klanka ner på mig bara för att jag tror, jag får inte klanka ner på någon bara för att dem inte tror. Det handlar om att ge och ta, respekt. Seder och kultur finns i alla olika samhällen, från den moderna familjen i USA till den fattiga familjen i Calcutta. Mycket av sederna är från vårat sätt att tolka religion, den tro vi har valt eller blivit uppväxt med. En del säger "man tar seden dit man kommer". Vad menas egentligen med det? Vi kan inte utgå ifrån att alla förstår alla, men att man är öppensinnad och villig att vilja. Ingen främlingsfientlighet tack. En person kan förändra världen.


Idag är det lördag, nyss ätit mat, inget planerat för kvällen. Ingen som vill hitta på någonting? Börjar inte med konfirmanderna förens kl 12 imorgon. Annars blir det väl soft hemma, kanske ut och jogga lite som vanligt. Men det är ingen nyhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0