Hur göra?

Jag blir så trött på mig själv. Inte för att jag tar stora portioner, men jag tar för mycket för min lilla mage, då får jag spara, eller i värsta fall slänga maten. Och det är verkligen slöseri. Jag är en sådan som har svårt att äta samma sak två dagar i rad, därför är det där med att spara så dumt för mig, och kasta är slöseri. Jag tar som sagt inte mycket, ca 2-3 deciliter. Och vad klara jag 1,5 eller 2 deciliter... mutter. Inte för att det är mycket som kastas då men lite i alla fall. Och så måste man tänka på tallriksmodellen, va mycket i huvudet, men det gäller nu. Nu eller aldrig är det.




Och ikväll är det fest antingen vid medborgarplatsen vad jag fattar det som eller ut med Maria till Jakan. What to do? Min stackars plånbok/ekonomi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0