Ambivalent

Jag känner ett lite tvång inom mig som säger "Emelie du ska blogga nu". Men egentligen har jag ingen lust, eller lust har jag nog. Men ingen inspiration eller ämne på lager. Känner mig trött i huvudet, lite seg i kroppen. Men ändå så är jag pigg? Hur kan kroppen och knoppen vara så ambivalent? För en gång skull är mina tankar inte så ambivalent, men då självklart måste det man inte kan styra över vara det.




Något som precis slog mig att det snart är jul, typ en månad kvar men ändå. Ska man börja få julklapps hysteri redan? Jag är en typisk sådan som handlar i sista minuten, nja eller kanske inte sista men 2-3 dagar innan då alla andra också ska göra det. Det är fullt och jobbig. I och för sig hittar jag alltid de klapparna jag är ute efter, det eftersom jag tror att jag bli under någon slags press och stress och gör att jag som tur är blir kreativ och hittar saker som jag tycker är spännande. Tänk om den turen skull ta slut?! GAH! Panik... (Tur att det inte är jul än...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0