Just let me be

I dag har det varit en relativt lugn dag, jag vaknade, åkte till sjukgymnastiken, tränade, åkte hem, sov, åkte till jobbet, kom hem, åt mat och nu sitter jag här. Så spännande liv säg. Har i alla fall planerat vin och god mat med Carro på fredag efter jobbet, det ska bli mysigt, har i och för sig sagt att inget mer dricka, men jag är lättövertalad och gratis gott vin till maten tackar man icke nej till. Haha.


Det slog mig helt plötsligt på tunnelbanan idag hur dåliga vi svenskar är på svenska ord, finns så många synonymer och finare ord att använda än de vardagliga ord som annars används. Ett exempel jag kom och tänka på är ordet rabatt, är både rabatt på kanske skor så de bli lite billigare, men även en rabatt med ogräs eller blommor som vissa kallar det *ironi*. Men tanken är ändå att det finns andra ord så som reduktion, minskning, sänkning, blomrabatt, blomstersäng med mera. Varför använda ett ord som betyder två helt skilda saker? Tåls att analysera mera säg.


                                           

Det här med plugga är inte min grej, fick idag ett erbjudande om att skriva någon annans svenska uppgifter, där ibland referat och en lite novell typ. Men jag tror ärligt talat inte jag ens palla gymnasie grejjer, är så trött på att plugga, finner ingen motivation! Och det är jävligt synd ska jag tala om för er, är inte lat, bara så trött. Vill ha en ordentlig utbildning, men visst kan man vänta till senare? Måste jag verkligen känna sån press att göra det så fort att jag istället inte gör det alls eller slarvigt? Inte bättre att jag gör det när jag finner motivation. Jag vet inte, så klart jag ska göra som jag känner men så kluvet allting ändå är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0